КДНЗ(ЯСЛА-САДОК) №20 "СОНЕЧКО" смт. Новотроїцьке Волноваського р-ну Донецької обл.

 





Сторінка Практичного психолога

♊ NATA ♊ D

 

З вами працює :
 
практичний психолог РОВБА НАТАЛЯ МИКОЛАЇВНА
Психологічний стаж роботи 15 років, спеціаліст 1 категорії 
 
АНТИПАНДЕМІЧНИЙ КЕЙС

 

 

Маленька дитина робить свої перші кроки – часом невпевнено, часом з острахом  перед непізнаним, новим, цікавим. Уже тоді перед нею стоїть певна мета – досягнути бажаного об’єкту. Сподіваюся, що мої трохи невпевнені перші кроки у психологію зовсім скоро перейдуть у впевнену тверду ходу до поставленої мети.

Практичний психолог в дитячому садку — це, насамперед, людина, яка знає та глибоко розуміє дитину. Людина, яка розбирається в загальних закономірностях психічного розвитку,індивідуальних варіантах розвитку та вікових особливостях дитини. Дошкільний вік є етапом інтенсивного психічного розвитку. У цьому віці відбуваються прогресивні зміни у всіх сферах, починаючи від удосконалення психофізіологічних функцій та закінчуючи виникненням складних особистісних новоутворень. Саме практичний психолог супроводжує перехід дитини від одної сходинки онтогенезу до іншої - більш високої.

 

Режим роботи психолога з 8.00 до14.00.

вихідні - четвер,субота, неділя

Адреса:

Донецька область, Волноваський район, смт. Новотроїцьке, пров. Восточний, будинок 14,

(моб.)0996856300

 

З чого все починалось:

З дитинства я мріяла стати лікарем. Поступово доросліючи  все більш усвідомлювала, що професія лікаря дуже складна для мене. Тому почала шукати альтернативну, а у дев’ятому класі  визначилась і вирішила : « Я буду психологом, лікарем людських сердець.» Тим паче, що з дитинства вирізнялась комунікабельністю, уважністю, вміла вислухати, зрозуміти , легко знаходила спільну мову з людьми, доброзичливо ставилася до оточуючих. Закінчивши школу у 1999 році, вступила до Донецького інституту управління на факультет «Психологія». Закінчивши ВНЗ обрала дошкільну психологію і роботу у дошкільному навчальному закладі « практичним психологом». З  перших днів своєї роботи, відчула велике задоволення від роботи з дітьми,такими щирими, відкритими, добрими, невимушеними. Разом з малятами я крокувала із року в рік своєї психологічної діяльності, навчала їх бути компетентними у житті, а в них навчалася з легкістю долати усі негоди і негаразди на своєму шляху.

 

У закладі функціонує 5 груп.

 

Мережа груп закладу становить:

 

І молодша група №1- «Малятко»

І молодша група № 2- «Зайченята»

ІІ молодша група № 3- «Соняшник»

Середня група № 4- «Ромашка»

Старша група № 5- «Калинка»

 

Практичний психолог КДНЗ «Сонечко» працює з 2009 року  за програмою «Я у Світі»;

У своїй роботі психолог спирається на :

  • Конвенцію про права дитини;
  •  Положення про психологічну службу;
  • Етичний кодекс психолога;
  • Нормативно правову базу ;

 

Пріоритетні напрями роботи практичного психолога КДНЗ:

                            Робота з педагогами
  • Діагностична
  • Корекційна
  • Профілактична
  • Консультативна
  • Підвищення рівняа
  • Психологічна просвіта
                            Робота з дітьми :
  • Діагностична
  • Корекційна
  • Розвивальна
  • Профілактична
  • Консультативна
  • Просвітницьк
  • Робота з батьками
  • Діагностична
  • Корекційна
  • Профілактична
  • Консультативна
  • Підвищення рівня психологічної просвіти

 

 

 

Адаптація до дитячого садка

Ми всі багато чули про слово «адаптація»,а що взагалі це таке?

АДАПТАЦІЯ- ЦЕ ВРОДЖЕНА РЕАКЦІЯ ОРГАНІЗМУ ПРИСТОСОВУВАТИСЯ. Вона залежить від таких чинників:

1.Соціальних

2.Екологічних

3.А також від індивідуально-психофізіологічних особливостей організму дітей.

   Тому  адаптація дитини до дитячого садка,це вкрай важко. Не слід забувати ,що дитина із оточення близьких і значущих для неї дорослих де вона вільно орієнтується і спілкується, приходитьу зовсім нове,раніше невідоме їй оточення.                                                 Може виявитися,що в дошкільному закладі для дитини  нове геть усе. У цьому разі пристосовуватись їй доведеться і до нового оточення,і до нових людей,режиму дня,харчування і до багато чого іншого. А найважливіше те ,що дитина має звикнути до думки,що вона житиме сама у цьому новому для неї світі.  На початку   адаптаційного періоду у дитини відбувається порівняння того, на що вона чекає в дитячому садку,з тією  реальністю,з якою вона стикається приходячи туди. Від того,наскільки очікування співпадають з реальністю  залежить і багато в чому характер адаптації.                           

           Є зовнішні ознаки,що вирізняють малюка,який щойно прийшов до дитячого садка. На перший погляд дитина дуже бліда,до того ж помітно підвищується пульс і дихання. Вона може бути насторожена,виявляти неспокій і навіть капризувати. Підвищується рівень тривожності. У період адаптації відбувається перебудова діяльності практично всіх  органів та систем організму дитини,задля вироблення нових умовних рефлексів.    Перші дні перебування в дитячому садку новачки практично не спілкуються, а тільки спостерігають за поведінкою дітей та вихователів. Їхня діяльність може бути хаотичною і непродуктивною. Якийсь час новачки придивляються і прислухаються,перебуваючи у стані розгубленості. Вони мало говорять,не дуже чітко сприймають те,що кажуть їм інші діти та дорослі. При цьому діти легше сприймають невербальні сигнали мовця,його міміку,жести інтонацію,ніж словесні інструкції.

     Навіть за умов   швидкої адаптації спочатку у дитини може бути поганий апетит,через підвищену тривожність вона довго не може заснути,а заснувши,спить тривожно  і доволі швидко прокидається з плачем. Дитина може навіть  не виконувати звичайних для неї дій. Складається  таке враження ,ніби вона мало що вміє:ані самостійно одягнутися,ані взутися, навіть вмитися. Але варто знати,що психічний і фізіологічний регрес ,це нормальна реакція організму,що пристосовується.

   Трапляється батьки розповідають вихователям,що дитина любить малювати,багато і гарно малює,а у садочку вихователі бачать,що малюк не лише не малює,а навіть не вміє як слід тримати олівця у руці. У цій ситуації висновки про здібності дитини можна  буде зробити лише після закінчення адаптаційного періоду.

РОЗРІЗНЯЮТЬ ЗА СТУПЕНЕМ ВАЖКОСТІ

 

              ВАЖКУ                           І                ЛЕГКУ   АДАПТАЦІЮ.

 

 

ПО ТРИВАЛОСТІ

 

 

КОРОТКО ЧАСНУ               І                  ДОВГОТРИВАЛУ.

1-1,5МІСЯЦЯ                                     6-9 МІСЯЦІ

І так як адаптація пов*язана  з  випробуванням для здоров*я і імунітету дитини дослідники  умовно поділили дітей на три категорії.

1 категорія-проблеми із здоров*ям з*являються одразу після відвідування дитячого закладу.

2 категорія-проблеми із здоров*ям набувають сили за 2-3 тижні після початку відвідування.

3 категорія-помітних проблем не виникає.

   Як правило ослаблені діти складніше пристосовуються до дошкільного закладу.  У початковий період у них виникає або загострення хронічних хвороб,або гостре респіраторне захворювання,чи гостра респіраторна вірусна інфекція. Такі захворювання часто пов*язані не лише з тим,що в кожному мікросередовищі тобто групі є своя мікроінфекція,і дитина має виробити до неї імунітет. А й з тим ,що в період адаптації зростає чутливість до всіх впливів навколишнього природного середовища, таким чином організм дитини всмоктує все нове як губка,для того ,щоб пристосуватися до цього.

«Вихід у хворобу «є захисною реакцією будь-якого організму і дитячого і дорослого. Постійне перебування дитини у ситуації,що вимагає максимальної мобілізації  захисних сил,не дає можливості для формування нових механізмів для саморегуляції. У результаті не витримуючи навантаження несвідомо прагнучи уникнути стресової ситуації,дитина починає хворіти. А захворівши вона повертається у звичайне домашнє оточення,до якого вона добре адаптована. Такий вихід у хворобу від стресової ситуації,триватиме доти,доки дитина остаточно пристосується до дитячого закладу і відчує себе у безпечних і звичайних для неї умовах.

    Можна полегшити процес адаптації,зменшивши час або інтенсивність навантаження,інакше кажучи скоротивши час перебування дитини у дитячому садку.

1період-до 10 години.                    2період-до12 години.

3період-до 15години.                     4період-на цілий день.  

   Пам*ятайте!Дитині,особливо раннього віку,треба постійно повторювати послідовність операцій у різних видах діяльності. Здебільшого навчання дитини має кращий результат,коли разом з нею вчиться дорослий. За цієї умови дитина уникне більшості стресових ситуацій у дитячому закладі,що значно полегшить процес адаптації

 

 

 

НАСИЛЬСТВО У РОДИНІ- ВИГАДКА ЧИ РЕАЛЬНІСТЬ

 

Сімейне насильство-це постійні ситуації,щоповторюються,коли один з членів сім’ї контролює або намагається повністю підпорядковувати іншого. Сімейне насильство є наслідком хибного розуміння того,що таке влада,яке заподіює психологічної,соціальної,економічної або фізичної шкоди одному або кільком членам сім’ї.

Існує ціла низка закономірностей,що описують проблему сімейного насильства:

* присутність у стосунках одного виду насильства підвищує вірогідність прояву інших форм сімейного насильства;

*сімейне насильство у всіх його формах містить елементи контролю і придушення з боку того,хто його скоює;

*сімейне насильство є вельми сильним психотравмуючим чинником і призводить до значних змін поведінки психічного пригнічення постраждалих.

 

 

                                  Види насильства над дітьми

 

1.Фізичне насильство– дії або відсутності дій з боку батьків або інших дорослих,у результаті  яких фізичне або розумове здоров’я дитини порушується або перебуває під загрозою ушкодження(удари долонею ,стусани ,подряпини ,опіки,задушення,грубі хапання ,застосування палиці,паска, ножа)

2.Нехтування дітьминеувага до основних потреб дитини в їжі,одязі,житлі,медичному обслуговуванні,наглядні.

3.Емоційно погане поводження з дітьми(психологічне насильство)

4.Сексуальне насильство над дітьми-будь який контакт або взаємодія між дитиною і дорослим,в якому дитина сексуально стимулюється або використовується для сексуальної стимуляції.

 

 

                               Наслідки насильства щодо дітей

 

Діти,що зазнали насильства стосовно себе,отримують травматичний досвід,травматичні переживання і відповідають неадекватною поведінкою. Все це призводить до дезорганізованої поведінки,патології розвитку.

   У разі насильства у сім’ї дитина втрачає довіру до батьків, почуття захищеності  в сім’ї. Такі діти відстають у рості,вазі,пізно починають говорити,рідко посміхаються,значно гірше  розвиваються не встигають у навчанні.

  Насильство позначаються на пізнавальному розвитку .